Informační systém RepTel je softwarové řešení pro reporting telekomunikačního provozu a jeho ekonomických ukazatelů.
Informační systém RepTel nabízí technické řešení, které čerpá data ze zdrojů procesů ratingu a billingu, ukládá je v konsolidované podobě a vytváří z nich reportovací sestavy ve formátu MS Excel. Ideálním zdrojem dat pro tento reportovací nástroj je billingový systém DISPOT, nicméně i jiné zdroje – především oceněných záznamů o spojení – přinášejí uspokojivý rozsah reportingu.
Reporting dat je založen na tzv. pohledech. Do každého z pohledů vybíráme data pomocí časového ohraničení, tedy provozu od – do.
Následně se pohledy kumulují podle kritérií:
- Služba (název/profil)
- Zákazník
- Telefonní číslo
- Technologie
- Střediska (regionální pohled)
Sledované hodnoty jsou:
- Četnosti (množství)
- Délka spojení (minuty)
- Cena spojení
- Směry volání
- Časové období (peak, off-peak)
Typické příklady výstupů reportingu:
Vývoj provozu služby – pro vybranou službu, nebo skupinu služeb v časovém rozmezí (např. měsíc) sledujeme vývoj v minutách, nebo v korunách. Existuje-li ve zdrojovém záznamu informace o lokalitě, můžeme výběr rozšířit i podle místa provozu (třeba Ústecký kraj).
Výběr TOP n – podle sledovaných hodnot můžeme reportovat tabulky TOP n za období v tržbách, minutách, nebo četnosti (uskutečněných volání).
Trendy – sledujeme trendy nárůstu/úbytku poskytovaných služeb za období. Trendy můžeme sledovat v hodnotách jednotek (přírůstky/úbytky zákazníků), v minutách (přírůstky/úbytky provolaného času), nebo totéž v cenách (přírůstky/úbytky tržby).
Lokality, směry – podle odchozích směrů volání sledujeme četnosti (délky, tržby) hovorů.
Směrování – speciálním pohledem pro techniky je četnost (délky) hovorů propojených podle odchozích operátorů, nebo do vlastní sítě.
Technické parametry
Aplikační server 2003, 2008
Klientské stanice: Windows XP, Vista, 7
Databáze:
- Oracle 10g (verze Standard a vyšší)
Rádi Vám poskytneme další informace o systému RepTel
Dokumentace ke stažení: